Zboží je třeba prodat

Dříve lidé nakupovali spotřební zboží, které vydrželo celý život a často ho dědili ještě potomci. Jednalo se nepochybně o velmi kvalitní zboží a tehdejší lidé byli neuvěřitelně spořiví. Dnes je nadprodukce běžná záležitost, což nám umožňuje ještě funkční věci vyhazovat a pořizovat si nové. Přesto není nijak jednoduché zboží prodávat. Konkurence je až příliš velká. Odborníkem není jen člověk, který dokáže vyrobit prvotřídní člověk, ale člověk, který ho dokáže prodat.

Proto spolu s obchodními strategiemijde ruku v ruce také reklama. Jedná se o propagaci výrobku a jejím cílem je zvýšení prodeje. Rozdělit bychom ji mohli podle využitých médií na televizní, novinovou, internetovou, rozhlasovou či jinou.
 

Reklama jako lákadlo

Historie reklamy sahá do sedmnáctého století, ale v tom dnešním slova smyslu se s ní můžeme setkat zhruba od roku 1842. Je spojena právě s fenoménem nadvýroby.

Dříve tak jako dnes reklama lavírovala na pomezí komerce a umění. Dnes mnoho lidí vyčítá veřejně známým osobám, že se zaprodávají v reklamě, ale dříve tomu nebylo jinak. Slavní malíři si v průběhu času přilepšovali prostřednictvím reklamy. Za typické představitele bychom mohli považovat Lautreca, Muchu nebo i Piccasa. Ovšem i slavní herci dříve tak jako nyní se stávali tvářemi světových značek.

Reklamní průmysl nejenže napomáhá k prodeji zboží a informovanosti ohledně značky, dává mnoho atraktivních pracovních příležitostí a z tohoto titulu ji rozhodně nemůžeme zatracovat. Jedná se o fotografy, grafiky, copywritery, tiskaře, knihaře, manažery, obchodní zástupce, režiséry a další.
Reklama samozřejmě skýtá prostor pro diskuzi.

Co je ještě akceptovatelné a co nikoli? Co etické aspekty? Velmi diskutovaným tématem je například nahota. Mnohé feministky argumentují, že dochází k degradaci ženy. Co si o tom myslíte vy?