Nebudeme si nic nalhávat, první důvod je nabíledni. Když si kupujeme laptop od Apple, náramek od Tiffanyho nebo třeba i kávu ze Starbucks (ano, ne každá značka musí nutně stát tisíce), dáváme najevo, že na to máme, a že si to můžeme dovolit. Je ale zajímavé, že aby tato taktika fungovala, musíme sahat po značkách, které má naše okolí zafixované jako drahé, ale které jsou zároveň dostatečně proslulé. Tedy například, pokud by přišel středoškolák do třídy v bundě Barbour (značka oděvů, oblíbená třeba u britské královské rodiny), tak to nikoho zajímat nebude, protože devadesát devět procent lidí logo, a tím pádem ani cenu, nepozná. Naopak, když přijde třeba v mikině Stella McCartney, bude ohlas daleko větší, i když cenově jsou tyhle dvě věci neporovnatelné.
Důvod druhý: kvalita
Není nic horšího, než psát diplomku a obávat se, že počítač může v jakékoli chvíli zkolabovat. Stejně tak, když se chystáme na expedici do Himálaje, nevyrazíme na ni ve větrovce za dvě stovky. Značky jsou slavné proto, že svůj design často dovedly k naprosté dokonalosti, a přesně vědí, co jejich zákazníci čekají. Tedy například drahou bundu od její levné setry často poznáte zpracováním švů, umístěním odvětrávání nebo podle toho, jak na hlavě drží kapuce. Za normálních podmínek by vás o tom ani nenapadlo přemýšlet, ale když dojde na lámání chleba, tak tohle budou první věci, co nás budou štvát, a co majitelé kvalitních, značkových kousků nemusí řešit. A když už, legendy v oboru se obvykle pyšní špičkovým zákaznickým servisem.
Důvod třetí: podpora poctivé práce
Pro mnoho lidí má koupě luxusní značky také etický nebo ekologický rozměr. Nebudeme si lhát, koupě jedné kvalitní tašky, co vydrží desítky let, má na životní prostředí rozhodně menší dopad, než když jak na běžícím pásu kupujeme její laciné napodobeniny. Kromě toho, koupí originálu dáváme najevo, že si ceníme času, který nad ním někdo strávil, a že si myslíme, že by se tento čas měl náležitě ocenit.